Audio-Technica, al meer dan 60 jaar een toonaangevende innovator in transducertechnologie, kondigt aan dat de Audio-Technica ATND1061DAN-plafondarraymicrofoon voortaan gecertificeerd is voor Microsoft Teams Rooms, als onderdeel van een Q-SYS-systeem. Dankzij het partnerschap tussen Audio-Technica en Q-SYS kan het netwerk voortaan snel vanuit één plaats worden geconfigureerd en bediend. Dit zorgt ervoor dat installateurs en eindgebruikers het systeem niet alleen met meer gemak kunnen integreren en opstellen, maar het ook van op afstand kunnen monitoren en beheren en meer. Dit nieuwe gecertificeerde aanbod biedt gebruikers niet alleen de flexibiliteit en schaalbaarheid van het audio-, video- en bedieningsplatform van Q-SYS, maar ook de zekerheid van betrouwbare, heldere en duidelijk verstaanbare audio, onderdrukking van ongewenste geluiden en de optie om vooringestelde cameraposities te activeren op basis van real-time positiegegevens die worden verstuurd door de Audio-Technica microfoons.

Als de ATND1061DAN-plafondarraymicrofoon wordt ingezet in geavanceerde ontmoetingsruimtes, van vergaderzalen tot auditoria, legt hij tot in de verste hoeken van de ruimte een helder stemgeluid vast, ook bij meerdere sprekers, dat wordt verstuurd via digitale Danteâ„¢ audio-uitgangen. Voor een nog betere integratie met Q-SYS-systemen, kondigt Audio-Technica voor de ATND1061DAN ook een Q-SYS-bedieningsplug-in aan. Met deze plug-in kan een Audio-Technica ATND1061DAN-microfoon worden bediend over het netwerk vanaf een Q-SYS-bedieningspaneel met touchscreen. Zo kan de microfoon onder meer worden gedempt, kan de led worden geactiveerd en kunnen in de centrale eenheid opgeslagen voorinstellingen worden geladen. Daarnaast kan met deze plug-in ook de verbindingsstatus worden gemonitord.

"We vinden het geweldig dat we kunnen samenwerken met Audio-Technica en meer opties kunnen aanbieden aan gebruikers die Teams Rooms-gecertificeerde oplossingen installeren in allerhande gesofisticeerde ontmoetingsruimtes," zegt Geno Zaharie, directeur Alliances and Ecosystem bij Q-SYS. Bovendien zijn we ook uitermate verheugd dat Audio-Technica zich heeft aangesloten bij het  Q-SYS Technology Partner Program, waarmee het bedrijf aantoont dat het vastbesloten is plug-ins te produceren die toelaten om Audio-Technica's oplossingen naadloos te integreren in het Q-SYS-platform, waardoor we onze wederzijdse klanten een betere ervaring kunnen bieden."

Kurt Van Scoy, Executive Director Product Management van Audio-Technica U.S. merkt op dat "Audio-Technica's ATND1061DAN een hoogwaardige stemreproductie produceert en nauwkeurig vastlegt waar de spreker zich bevindt, voor een betrouwbare positionering van de camera. Als deze Teams Rooms-gecertificeerde integratie wordt ingezet in combinatie met een Q-SYS-systeem, hebben installateurs en eindgebruikers een kant-en-klare en schaalbare oplossing binnen handbereik die professionele audio van een hoger niveau naar de vergaderruimte brengt en de audiovisuele kant van vergaderen aanzienlijk vereenvoudigt en stroomlijnt."